S.S.S

SIKÇA SORULAN SORULAR

 

1.) Belediye'ye Ait Bütün Borçlarımı ( Emlak, İlan-Reklam, Katılım, ÇTV vb. ) Nasıl Sorgularım?

 www.rize.bel.tr İnternet sitemizin e-belediye bölümünden ya da 444 50 53 no’lu iletişim merkezimizden borçlarınızı sorgulayabilirsiniz.


2.)  Ani Su Kesintileri Hakkında Nereden Bilgi Alabiliriz?

Arızalardan dolayı meydana gelen ani su kesintileri hakkında www.rize.bel.tr internet adresinden ve 444 50 53 nolu iletişim merkezimizden bilgi alabilirsiniz.


3.) Programlı Su Kesintilerini Öğrenebilir Miyiz?

Programlı su kesintilerini belediyemiz web sitesin Duyurular kısmından yada Cep vatandaş uygulaması üzerinden öğrenebilirsiniz. Ayrıca su kesintilerinin yapılacağı mahallelerde ikamet eden kişilere SMS yoluyla bilgilendirme yapılıyor.


4.)  Kanal Tıkanıklıklarını ve Benzeri Kanal Arızalarını Hangi Birime Bildirmeliyim?

Su ve kanal şebeke arızalarını 444 50 53 no’lu iletişim merkezimize bildirebilirsiniz.


5.) Binama Kanal yada Elektrik Bağlatmak için Yolda-Kaldırımda Kazı Yapmam Gerekiyor. Ne Yapmalıyım?

  Bu gibi durumlarda 444 50 53 no’lu iletişim merkezimizden bilgi alabilirsiniz.


6.)  Kent Genelinde Yol, Asfalt ve Benzeri Sathi Kaplamaların Onarılması için Talebimizi Hangi Birime İletebilirim?

  Talep ve önerilerinizi 444 50 53 no'lu iletişim merkezimize iletebilirsiniz.


 7.) Kent Ulaşımı İçin Hat ve Sefer Saatlerine Yönelik Bilgileri Nereden Edinebilirim?

  Otobüs ulaşımı için www.rize.bel.tr internet adresinden öğrenebilirsiniz.


8.) Tıbbi Atıkların Bertarafı Konusunda Hangi Birime Başvurabilirim?

  Tıbbi atıkların toplanması, taşınması ve bertarafı için 444 50 53 no’lu iletişim merkezimizi arayabilirsiniz.


 9.) Hafriyat Toprağı, İnşaat/Yıkıntı Atıklarının Bertarafı için Hangi Birime Başvurabilirim?

  İnşaat atık ve hafriyat ile ilgili ayrıntılı bilgilere ulaşmak için 444 50 53 no’lu iletişim merkezimizi arayabilirsiniz.


10.) Haşere Ve Kemirgen Mücadelesi İçin Yardım Alabilir Miyim?

  İlaçlama çalışmalarına yönelik öneri ve talepleriniz için 444 50 53 no’lu iletişim merkezimizi arayabilirsiniz.


 11.)  Düzenli Çalışmadığını Düşündüğümüz Sinyalizasyon Sistemi Hakkında Hangi Birime Bildirim Yapabiliriz?

  Kavşaklar veya yaya geçitlerindeki düzenli çalışmayan sinyalizasyon noktalarını 444 50 53 no’lu iletişim merkezimizi arayabilirsiniz.


 12.)  Bakamayacağım Köpeğimi Belediyeye Ait Bir Barınağa Teslim Edebilir Miyim?

Evcil hayvanlarınızı sokak yerine Belediye’ye ait Hayvan Barınma ve Bakım Merkezi’ne bırakabilirsiniz.


13.) Rize Belediyesine Ait Kültürel Aktiviteleri Hangi Sitelerden Takip Edebilirim?

Belediyemizin internet sitesi www.rize.bel.tr sitesinde Etkinlikler bölümünden takip edebilirsiniz.


 14.)  Belediyeye İş Başvurusunu Hangi Birime Yapabilirim?

İş başvurularınızı belediyemiz İnsan Kaynakları Müdürlüğü’ne yapabilirsiniz.


 15.)  Çevreyi Rahatsız Eden Sahipsiz /Başıboş Kedi ve Köpekler İçin Hangi Birime Bildirimde Bulunabilirim?

Sahipsiz ve çevreyi rahatsız eden/ başıboş kedi ve köpekler için 444 50 53  no’lu iletişim merkezimize bildirebilirsiniz.


16.) Belediyenizin Meslek Edindirme ve Hobi Kursları Bulunuyor Mu?

Belediyemiz Gençlik Merkezinden destek alabilirsiniz.


 17.)  Engelli Vatandaşların Ulaşımı Konusunda Danışabileceği Bir Biriminiz Bulunuyor Mu?

Engelli vatandaşların ulaşımı konusunda 444 50 53 nolu iletişim merkezimizi arayabilirsiniz.


18.) Tıbbı Atıkların Toplanması, taşınması konusunda hangi birime başvurabilirim?

Tıbbi atıkların toplanması ve taşınması için Büyükşehir Belediyesinin Temizlik İşleri Müdürlüğü ile görüşmeniz gerekmektedir. Toplama, taşıma işini, bertaraf işini Büyükşehir Belediyesi gerçekleştirilmektedir.


19.) Şikayet, İstek, önerilerimi nasıl yapabilirim?

444 5 053 telefon numarasından Rize Belediyesi iletişim merkezini arayarak 7/24 arayarak.

               http://www.rize.bel.tr/iletisim şikayet ve öneriler için lütfen tıklayınız linkinden.

               Hizmet Binası’nda bulunan Halkla İlişkiler kısmındakilere şahsen başvuru yaparak ulaştırabilirsiniz   


20.) Nikah işlemleri için hangi belgeler gerekiyor?

Sağlık ocağından, sağlık raporu( Evlendirme Memurluğundan Sağlık Raporu formu alınarak  gidilecektir.), Evlenme Ehliyeti Belgesi, Nüfus Müdürlüğünden (Evlendirme memurluğundan gerekli yazı alınarak gidilecektir.),  Son 6 ay içinde çekilmiş, 5”er adet vesikalık fotoğraf, Nüfus cüzdanlarının aslı ve fotokopileri, Evlenecek olan çiftlerin, müracaat için ‘birlikte’ gelmeleri gerekmektedir.


21.)  Bilboard, Raket, Megalight ‘a nasıl reklam verebilirim?

Kamu kurum ve kuruluşları, vakıf veya dernekler toplum yararına yapılan çalışmalar ile ilgili reklam verebilmek için belediyemiz özel kalem müdürlüğüne başvurmalıdırlar.


22.)  İlan/Reklam vermek için led ekran nasıl kiralanır?

Tuzcuoğlu Memişağa parkında bulunan DEV LED EKRANA reklam vermek için belediyemiz bilgi işlem servisine müracaat edebilirsiniz.


23.)  Belediye başkanımız ile nasıl yüz yüze görüşebilirim?

Belediye binamızda üçüncü katında bulunan “Özel Kalem Müdürlüğü”nden başkanla görüşmek için randevu almanız gerekmektedir. 


24.) Belediye vezneleri dışında nasıl ödeme yapabilirim?

Mobil uygulamasından, web sitesinde online işlemler kısmında, şehir merkezlerinde yer alan akıllı veznelerden 7/24 ödeme yapabilir ayrıca;

Vakıflar Bankası Rize Merkez Şube: TR98 0001 5001 5800 7292 7029 09

Ziraat Bankası Rize Merkez Şube: TR50 0001 0002 4829 3288 4650 01

Posta Çeki Hesabı: 239078


25.) Yardım talebi için belediyeye gelemeyecek durumda olan bir komşumuz/yakınımız var. Nasıl başvuru yapabilirim?

444 50 53 ‘ ü arayarak, bilgi alabilirsiniz.


 26.) Yeni doğan için  ‘ARAMIZA HOŞGELDİN BEBEK’ paketini nereden temin ediyoruz?

Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’ne müracaat ederek temin edebilirsiniz.


27.) Mahallemizdeki çöp konteynerinin kapağı kırık. Ne yapmalıyım?

Çöp kutusu ve konteynerlerin bakımı ve onarımlarıyla Temizlik İşleri Müdürlüğümüz ilgileniyor. Hizmet merkezimize veya müdürlüğümüze ulaşarak sorunun çözümünü sağlayabilirsiniz.


28.)  İşyeri açmak istiyorum. Ruhsat almak için gerekli belgeler nelerdir?

Belediye binamızdaki Zabıta Müdürlüğüne başvurup gerekli bilgileri temin edebilirsiniz.


 29.)  Su abone işlemlerini nasıl yapabilirim?

Giriş katta olan “Akıllı Kent Bilgi Servisi” ne dilekçe başvurusunda bulunulmalı.


30.) Emlak vergisi işlemlerini nasıl yapabilirim?

Şehir merkezlerinde yer alan akıllı veznelerden 7/24 ödeme yapabilir.


31.) Cenaze olduğunda önce ne yapılmalıdır?

Öncelikle İtfaiye'yi ( 110 ) aramalısınız. Bilgilendirmenin ardından mefta cenaze aracı ile alınıyor. Sahil cami önü gasilhaneden; tabut, feçan, mezar patisi veriliyor. Cenaze yıkanıp, ilaçlanıp, kefenlenip tabuta koyuluyor. Rize il sınırları içerisinde oluyor, il dışı olunca idareden izin alınması gerekiyor.  Her hangi bir defin ücreti alınmadan bütün işlemler ücretsiz bir şekilde sağlanıyor. 


32.) Belediye de yapılan işlemlerden nasıl haberdar olabilirim?

Belediye web sitesinde ‘ Belediye Bugün Ne Yapıyor?’ kısmında belediye çalışmalarını inceleyip, haberdar olabilir?


33.) Telefonumu belediyeye nasıl kaydettirebilirim?

Duyuru ve etkinliklerden haberdar olmak için belediyemiz iletişim merkezini arayarak telefon numaranızı kaybettirebilirsiniz.’444 50 53 ‘


Diğer sorularınız ile alakalı durumlarda Rize Blediyesi Ücretsiz İletişim Hattı 444 50 53 arayabilirsiniz.

Bilgi Hizmetleri

Soru ve Görüşleriniz